Algemene Voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN
- Identiteit van het bedrijf
Colorbar BV Stationsstraat 156a, 2440 Geel, België
E-mail: info@colorbarbygitte.be
BTW: BE 0769 530 593
- Over deze algemene voorwaarden
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen. Elke bestelling impliceert de uitdrukkelijke aanvaarding van deze verkoopvoorwaarden.
2.2 De minimumleeftijd om bij ons bestellingen te plaatsen is 18 jaar. Mocht je nog geen 18 jaar oud zijn, dan verzoeken we je vriendelijk om je ouders of wettelijke voogd te vragen om de bestelling te plaatsen. Als we merken dat een bestelling wordt geplaatst door een minderjarige, behouden we ons het recht voor om deze bestelling te weigeren.
- Uw bestelling plaatsen
3.1 U kunt een bestelling plaatsen door het bestelformulier op de website Colorbarstore in te vullen en op de betreffende verzendknop te klikken.
3.2 Wanneer u uw bestelling plaatst, ontvangt u een webordernummer.
3.3 Door een bestelling te plaatsen, doet u ons een aanbod om de producten te kopen die u onder deze voorwaarden heeft geselecteerd. Het is mogelijk dat we uw aanbod naar eigen goeddunken niet accepteren.
3.4 Indien we uw bestelling accepteren, zullen we u hiervan op de hoogte stellen door u een orderbevestiging per e-mail te sturen. Deze bevestiging is bindend op het moment dat we deze naar u verzenden. Als we uw bestelling niet kunnen accepteren, zullen we proberen contact met u op te nemen via telefoon of e-mail.
3.5 Colorbar BV kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele verliezen als gevolg van het niet beschikbaar zijn van een artikel.
3.6 Bij niet tijdige betaling door de klant of bij problemen met eerdere bestellingen heeft Colorbar BV het recht de overeenkomst te ontbinden.
- Prijs
4.1 Onze prijzen zijn vermeld in euro's, inclusief BTW en exclusief verzendkosten (en indien van toepassing exclusief administratiekosten) tenzij anders vermeld.
4.2 De prijzen zijn geldig op het moment van publicatie, daarna onder voorbehoud van wijzigingen.
- Betaling
5.1 Betaling kan geschieden op een van de op de website aangegeven manieren.
5.2 Colorbar BV blijft eigenaar van de goederen totdat u ze volledig heeft betaald.
- Herroepingsrecht
6.1 In overeenstemming met de wet van 30 december 2013 betreffende boek VI van het Wetboek van economisch recht "marktpraktijken en consumentenbescherming", heeft de consument het recht om Colorbar BV binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het product Colorbar BV schriftelijk op de hoogte te brengen dat hij of zij wenst af te zien van zijn aankoop.
6.2 Wij raden de consument aan om het geretourneerde product in de originele verpakking, in perfecte staat, terug te sturen. Indien een artikel beschadigd wordt teruggestuurd, kan Colorbar BV een schadevergoeding eisen van de consument die evenredig is met de waardevermindering die het artikel heeft ondergaan. (Artikel VI.51, §2 WER) Elke terugzending waarvan de afzender niet kan worden geïdentificeerd, wordt geweigerd.
6.3 De kosten voor het retourneren zijn voor rekening en onder verantwoordelijkheid van de consument.
6.4 Colorbar BV raadt aan om een koerier te gebruiken bij het retourneren van producten om het pakket te kunnen volgen via een Track en Trace nummer. Colorbar BV kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de terugbetaling van goederen die verloren, gestolen of beschadigd zijn.
6.5 De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending door Colorbar BV, mits strikt aan alle voorwaarden zoals hierboven beschreven is voldaan. Overeenkomstig artikel VI.50 §1-§3 WER.
- Levering
7.1 Wij leveren de producten die op uw orderbevestiging staan vermeld. Colorbar BV kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden voor fouten gemaakt door de klant met betrekking tot het leverings- of factuuradres en voor eventuele late leveringen of de onmogelijkheid om de bestelde producten te leveren als gevolg van die fout.
7.2 Eigendom en risico van verlies met betrekking tot uw producten, gaat op u over bij aflevering van de producten op het adres dat vermeld staat in uw orderbevestiging.
7.3 Wanneer een product op voorraad is, wordt het zo snel mogelijk op uw afleveradres geleverd.
7.4 Leveringen vinden plaats tijdens kantooruren van maandag tot en met vrijdag en op zaterdag. (behalve op feestdagen).
7.5 Indien een product niet op voorraad is, wordt de consument per e-mail op de hoogte gesteld van een andere leverdatum. Indien de consument het niet eens is met de vertraging, kan de bestelling worden geannuleerd of kan de consument een alternatief product bestellen. De prijs voor de geannuleerde bestelling wordt terugbetaald of, in het geval van een bestelling voor een alternatief product, wordt een nieuwe factuur gemaakt of gecrediteerd, rekening houdend met de prijs die is betaald voor het product dat wordt geannuleerd.
7.6 Indien wij niet binnen de afgesproken tijd kunnen leveren, wordt u hiervan op de hoogte gesteld voordat de levertijd verloopt. Indien wij niet binnen de afgesproken tijd leveren, kunt u besluiten uw bestelling te annuleren en krijgt u binnen 30 dagen na annulering uw geld terug.
7.7 Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor gevolgschade als gevolg van te late levering of niet-levering door de koeriersdienst die wij gebruiken.
- Garantie
8.1 Zonder enig afbreuk te doen aan het verzakingsrecht, kan de consument gebruik maken van alle wettelijke garanties die bij de producten op onze website worden geleverd.
8.2 Wij garanderen dat onze producten passen bij uw bestelling en voldoen aan uw normale verwachtingen gezien de specificaties van het product.
8.3 Colorbar BV is niet aansprakelijk voor technische gegevens verstrekt door de producent of het leveringsbedrijf.
8.4 De consument krijgt een vergoeding voor de producten, indien deze, mits geldig bewijs, niet in overeenstemming zijn met de normale normen van het product of indien ze een verborgen gebrek vertonen. Klachten kunnen per mail verstuurd worden naar info@colorbarbygitte.be.
8.5 Wij hanteren wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar, indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed er een kosteloze herstelling of vervanging mogelijk is tot twee jaar na de levering.
Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heeft u de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel in geval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.
Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de zes maanden na de levering, dan wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen. Na zes maanden zal u zelf moeten bewijzen dat het gebrek reeds bij de levering aanwezig was.
- Overmacht
9.1 In geval van overmacht zijn wij niet verplicht onze verplichtingen na te komen. Wij kunnen dan onze verplichtingen opschorten zolang de overmacht voortduurt of kunnen wij de overeenkomst definitief ontbinden.
9.2 Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Onder overmacht wordt verstaan: stakingen, brand, bedrijfsstoring, energieonderbreking, onderbrekingen in (telecommunicatie-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en / of het niet goed functioneren van onze website, te late of niet-levering van de leveranciers of andere ingeschakelde derden.
- Intellectuele eigendom
10.1 Onze website, logo's, teksten, foto's (door Miek Matheve Odds & Ends), namen en in het algemeen elke communicatie wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten die bij ons, onze leveranciers of andere belanghebbenden liggen.
10.2 Het is verboden gebruik te maken van en / of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Bijvoorbeeld tekeningen, foto's, namen, teksten, logo's, kleurencombinaties, etcetera mogen niet gekopieerd of gereproduceerd worden zonder voorafgaande en expliciete schriftelijke toestemming.
10.3 Elke inbreuk zal resulteren in een vordering tot schadevergoeding, die in elk geval afzonderlijk moet worden bepaald en kan ook resulteren in een rechtszaak, waarvoor alleen de rechtbanken van Antwerpen bevoegd zijn, die het Belgische recht toepassen.
- Klachtenregeling
11.1 Mocht u toch klachten hebben over onze dienstverlening, neem dan gerust contact met ons op via info@colorbarbygitte.be Wij zullen er alles aan doen om uw klacht binnen 7 werkdagen te behandelen.
- Meningsverschillen over recht en jurisdictie
12.1 We zullen proberen eventuele meningsverschillen snel en efficiënt op te lossen. Als u niet tevreden bent met de manier waarop wij met eventuele meningsverschillen omgaan en u wilt een gerechtelijke procedure voeren, dan moet u dat in België doen.
12.2 Op het contract is het Belgische recht van toepassing.
12.3 Het Online Dispute Resolution Platform, kortweg ODR, is een geschillencommissie voor online aankopen en verkopen binnen de EU. De ODR is actief sinds 9 januari 2016 en fungeert als informatiecentrum over consumentenrechten en over buitengerechtelijke geschillenbeslechting. Hier de link http://ec.europa.eu/odr
12.4 Mochten we er samen toch niet uitkomen, dan kan je als consument terecht bij Safeshops. SafeShops.be zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste zicht gegrond is. Je kan hen bereiken via het klachtenformulier op https://www.safeshops.be/nl/ consumers-complaints/ of schriftelijk: Kapelsesteenweg 195/1, 2180 Ekeren. Info@SafeShops.be.
12.5 Er bestaat een geschillenregeling bij de Consumentenombudsdienst (https:// consumentenombudsdienst.be/nl)
Het e-mailadres van onze website is info@colorbarbygitte.be